fredag 28. august 2009

Derfor

I blant spør du meg hvorfor. Det er fordi
du ser meg. med dine øyne ser jeg bedre ut enn med mine. du er snill. du er bestemt. du gjør meg myk og varm. du får meg til å ha lyst til å være god. du utfordrer meg. jeg må lære meg ting jeg ikke kunne. jeg kan gi deg noe. du lar meg være meg. du setter grenser. du gir meg så mye. jeg ikke trenger å si alt for at du skal vite. du vet så mye som jeg ikke vet. du erobret meg den gangen og gjør det igjen og igjen. du viser glede ved meg. du får meg til å le. jeg savner deg når vi ikke er sammen, det gode savnet der man vet at en del av en selv er borte men kommer tilbake. jeg får deg til å le. du smiler til meg når du våkner. du lar meg oppleve. du er mann. du har noe som er bare ditt. du lar meg utforske. at når jeg er nær deg kiler det i magen min. du gjør meg kåt. du får meg til å lengte. vi er forskjellige. jeg får se din verden og du får se min. jeg kledde meg naken den første kvelden. du gjør meg fri. du forløste noe i meg som jeg lengtet etter å få forløst. du har himmelretningene inni deg. du kan lage mat. hendene din er varme. du er god. du er stor og sterk. du er følsom. du skriver dikt. du kan så mye om skyer. du respekterer at jeg har baggasje. du tok hånden min en mørk høstkveld.
Og det er
hendene dine. blikket ditt. berøringen din. leppene dine mot øret mitt når du hvisker meg noe. stemmen din som kiler fra øret mitt og helt ned til magen. øynene dine når jeg går over streken. hånden din på nakken min. turer. saltvann. steder. hjemme.
Derfor

Ingen kommentarer: