tirsdag 1. september 2009

Orddeling og sånt

På min vei til jobb i dag gikk jeg forbi et neglestudio. De reklamerer med at man kan få satt på negler for bare 450 kr. Jeg aner ikke om det er billig eller ikke da jeg aldri har vært på et neglestudio og ikke holder meg oppdatert på prisene der. Det som fanget min oppmerksomhet var at de fulgte opp med ”etter fyll kun 350,-”. Og nå lurer jeg på, er det etter at kunden har vært på fylla at hun kan få dette knakende gode tilbudet, eller er det etter at de som jobber der har vært på fylla? Det er jo nærliggende å tro at det er de som jobber der. At de liksom har lagt inn en rabatt på forhånd i tilfelle de gjør en slett jobb i bakrus.

Det fikk meg til å tenke på et annet skilt jeg gikk forbi utenfor en frisør for et par dager siden. Der stod det: ”Vi har lærlinger til reduserte priser”. Heller ikke her er jeg oppdatert på prisnivået. Hva er det for en lærling nå for tiden, sånn cirka?